teisipäev, 20. detsember 2005

Voolimismassist ehted

Kirjutasin eile pika loo voolimismassist (polymer clay, Eestis olen näinud müügil toodet "Cernit" nii Vunderi poes kui Da Vincis) ja õnnetul kombel on see tuulde lennanud. Egas midas, duubel kaks siis.
Alustada tasuks Polymer Clay Spot KKK-lehelt. Seal tutvustatakse algatuseks materjali ja vajaminevaid töövahendeid, edasi vaadeldakse erinevaid tehnikaid jms. (paremal pool punases kirjas on erinevad teemad)
Ning veel üks voolimismassi-KKK-leht.
Polyclayst leitud üksikasjalik canei meisterdamise õpetus: ehitamine ja kahandamine. See "pulga"-tehnika on üks enimkasutatavaid meetodeid ning annab lõputult erinevaid tulemusi.
Mõned näited: lapitehnika, teokarp, lill, kahevärviline, mitmevärviline, korvipunumise-tehnika, kassinägu, krüsanteem, liblikas, ametüst, türkiis, puuimitatsioon, lihtne pärl, pitsi-pulk, tähe-pulk, lumehelves, ruudu-pulk. (nüüd tulid sekka ka mõned mitte-pulgad, a las olla pealegi, mingi ettekujutus asjast on ehk saadud.)
Pärlite tegemiseks lõigatakse valmis pulgast imeõhukesi liistakaid ning pannakse nt mõne voolimismassist pärli peale, kuhu ta siis nö külge sulandub. Või kasutatakse mõne muu asja tegemiseks-kaunistamiseks.
Ka HGTV lehelt leiab palju voolimismassist meisterdamist.
Desiree kodulehel on samuti mitmeid õpetusi.
Polymerclay Express lehelt leiab mitmeid erinevaid võtteid voolimismassi kasutamiseks:
tindiga valmistet Mokume Gane, vale-merevaigu tegemine.
PCPolyzine pakub erinevaid õpetusi: vale-opaal, feather beads,
kassinäo tegemine, nüüd üks ülesanne edasijõudnutele - näo tegemine (põsed ja nina, silmad), huuled, näo täitmine, mandala (autori galerii).

Kui ma aastakese eest voolimismassi erinevad võimalused "avastasin", sattusin ma paariks päevaks hirmsuurde vaimustusse. Kuna aga sellega tegelemine nõuab tõsist pühendumist (ning ka mõningaid spetsiifilisi töövahendeid nagu makaronimasin ja skalpell), tuli varsti mõistus pähe ja ma loobusin. Küll tegin valmis ühe lihtsa pulga (rullimiseks kasutasin mingit pudelit ja lõikasin fileerimisnoaga) ja sellest kolm rohe-valget (ainsad olemasolnud värvid) pärli.
Aga tundub, et jõuan veel Jõuluvanale kirja saata, et toogu mulle, palun väga, nii 10 erivärvi "Cernitit". Pastategemise masinaga võib esialgu oodata.

3 kommentaari:

  1. Anonüümne21.12.05, 09:51

    Ma jäin mõtlema, et mida sa siis teeksid sellest voolimismassist? Pole nagu märganud et sa väga ehteid meisterdaksid (v.a. mõned heegeldatud) ja sellise töömahukuse juures ei viitsiks nagu niisama kassi nägusid ju ka teha?

    Kui ma nii laisk ei oleks, teeksin hästi suuri efektseid helmeid, sest ilusaid väikseid on ju poes ka kui nende ostmiseks mööda Eestit ringi kolada.

    VastaKustuta
  2. crazy: Mann teeb ka vildist ehteid ju?

    Mulle ajasid küll selle põhjaliku ülevaatliku jutuga himu peale ka seda proovida. Ainult viimasel ajal on Vunderis cerniti värvivalik pea olematu :(

    VastaKustuta
  3. Crazy - vaevalt, et ma kassinägusid tegema hakkaksin :P
    Üritasin lihtsalt anda väikese ülevaate erinevatest võimalustest.
    Ma teeksin pärleid, sihukesi 1-2-3 cm läbimõõduga ja kasutaksin kaelakeedes-käevõrudes, arvatavasti miksiksin vildipalle ja/või heegeldamist ka sekka.
    Muide, eile kuni lõunasöök ahjus oli tegin vanadest jääkidest mõned proovipärlid. Üllatavalt kähku käis see.
    Kajakas - oi see on küll kehv, et valikut pole, mulle tuli just hoog sisse. No kui saaks kasvõi põhivärvid ja suurema klotsi valget, annaks ise miskit ka kokku segada.

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...