teisipäev, 24. veebruar 2009

...

Tänud tagasiside eest!
Umbes nii ma arvasingi, et takistuseks võivad olla enesekindluse puudumine, võõrkeele pelgus, aeg ja pealehakkamine. Ja ükski neist pole ületamatu raskus :)

Rees soovis kuulda "minu lugu". Olgu. Ja ma alustan hirmus kaugelt.

Alguses olin ma ujuja, "lootustandev noorsportlane". Tegelikult vaid treeneri "käsku" täitev ja nullilähedase enesekindlusega teismeline. Sinna teadliku suhtumise ja eneseusu taha asi jäigi. 17 aastaselt sai äkki kõrini ja ma tegin spordiga päevapealt lõpparve. Punkt.

Nii aastake hiljem sattusin modellindusse. Noh, selle 5 aasta jooksul oli igasuguseid aegu. Aga jälle, eneseusku ei saa teeselda. Ja see kumab välja. Fake it till you make it töötab siiski vaid lühikeses plaanis. Niiet Carmen Kassi must ei saanud :)
A nö elukooli kogesin küll. Vabanesin mind kammitsenud "korralikkusest" ja liigsest tagasihoidlikkusest :)

Edasi järgnesid "koduperenaise"-aastad. Ja pole midagi öelda - lapsed panevad asjad paika. Pidepunktid. Väärtushinnangud. Jne-jne. Selle aja jooksul ma taasavastasin käsitöö. Tagasi vaadates toimus kõik ikka hirrrmus aeglaselt :)
Alul olid linikud. (kusjuures vahepeal on paar aastat lünka, mis ma siis küll tegin?)
Mingi aeg avastasin vabaheegelduse ja see oli tõeline heureka! moment. Mäletan, et istusin pooled ööd arvuti taga ja lugesin nende yahoo!-listi arhiive :)
Kusjuures ma ei heegeldanudki midagi selles tehnikas, aga see avaldas tohutut mõju mu mõttemaailmale.

(Marre mainis kommentaarides, et võiksin mõelda koolitustele. Ja ma olengi mõelnud, a äriajamise koolituse asemel just "vabaheegelduse vabastava mõju" kursusele. Sest ma usun, et see uudne suhtumine ja avastamisõõm kandub üle ka tavaellu).

Nii. Edasi tulid bikiinid ja suvised topikesed. Ja kuskil sel aal hakkasin ka blogima ja flickrisse pilte riputama. Aasta oli siis 2005. Ja hakkas saabuma positiivne tagasiside. Nii vajalik inimloomale.

Novot. Ja niimoodi samm-sammult on mu eneseusaldus ja -kindlus kasvanud. Hästi aeglaselt ja loomulikku rada pidi.

Ja kribades niimoodi mingi miljon tähemärki, suutsin ma Reesi küsimusele ikkagi vastamata jätta.
A ma annan ausõna, et ei jää enam talveunne ja jõuan ka poeloomise ja muuni :)

Lõppu üks teemaga kergelt haakuv Peep Laja postitus.
Ma pole senise elu jooksul kordagi eesmärke seadnud. Ja kõiki viimase aja "suuri ideid" olen pidevalt edasi lükanud vabandades end välja pisikeste lastega. Väga mugav.
Aga nüüd ma võtan küll kaustiku ja pliiatsi...
Või hoopis klantspildid ja käärid, nagu Christine Kane oma toredas bloogis õpetab.
Või mõlemad.

PS - mind üldiselt häirib mõiste "edukas olemine". A see tuleb sellest, et ma oma rikutud peas samastan automaatselt edukuse materiaalsete väärtustega. Kui mõttemalli pisut muuta, siis võib ju edukust mõõta hoopis muudmoodi.
Ma oleks nt enda silmis kohutavalt edukas, kui ma suudaks pidevalt elurõõmus ja optimistlik olla. Tunda rõõmu pisikestest asjadest. Kogu aeg.

7 kommentaari:

  1. Anonüümne25.02.09, 08:32

    Selle "edukas olemisega" on nii ja naa. Kuidas mõõta? Kelle silmadega? Milliste mõõdikutega? Kas rahasumma suurus on eesmärk või miski muu?

    Eks selle enesekindlusega on meil enamusel vist alguses vähe kehvasti olnud. Miski- kelle puhul pere,kelle puhul karjäär või sõbrad- on sellele siiski alustoe pannud. Inimesena olen ma üsna enesekindel tüüp, aga alles viimastel aastates ennast käsitöiselt proovile pannuna ja enda ning teiste poolt pisut kiidetuna, tunnen et vot nii, see ongi SEE! Ma olen RAHUL! Nimetatagu seda siis kiiksuks või hulluseks või kunstsnikunoodiks hinges... Vahet pole! Ja tean, et tulgu või aasta/te/ pikkune paus mu toimetamistesse, ikka olen (südames) pisikeste väärtuste looja.

    Mis ma nüüd öelda tahtsingi...? AA, äkki on käsitöötegija eesmärk rahulolu? Tehtust saadav rõõm ja soojus ning müügil selle andmiserõõm ja raha ka. Vist ikka, eksole.
    Rees

    VastaKustuta
  2. Just, Rees. Rahulolu ongi hästi oluline.
    Ja vaata, siis ei pea ju see saadav "tulu" ka nii hirmsuur olema kui tööga pidev rahulolu ja rõõm kaasneb. Siis pole ju tarvidust raha eest rõõmu ja mõnutunnet juurde hankida :)

    VastaKustuta
  3. Väga tore ja huvitav lugu, nagu elulugu ikka. Algul plaanid, et tegeled elu jooksul ainult selle asjaga, ei midagi muud, aga üks päev tuleb arusaam, et see kõik seni polnudki vajalik, polnud see "õige", et hoopis teised asjad toovad positiivsust, rõõmu, arusaamu, et oled edukas ja rahul oma eluga :) Olete väga tubli! Teil on toredad tooted, valgust täis ja hingele lähedased. Vaadates just Teie etsy poodi, sain hakkma ka oma poega - et pole seal midagi hirmsat :) Suured tänud!

    VastaKustuta
  4. sattusin siinsele blogile paar kuud tagasi ja hakkasin kohe heegeldama:) väga inspireeriv on, aitäh:) tuba on juba erinevat pahna ja poolikuid töid täis:D

    merka

    VastaKustuta
  5. Oh kui mõnus lugemine. Eks selle käsitööga võib kaasneda arusaam, et tegemist ju hobiga jne Aga mingil hetkel on see rohkem kui hobi ja siis tunned et tuleb samm edasi astuda, kuhu täpselt (koolitused, pood vms) on individuaalne. Ja ma pean mõni kord endalegi meelde tuletama, et see, et asi hobist alguse sai, ei vähenda sugugi selle ala väärtust, pigem suurendab. Kuigi mind teeb natuke ettevaatlikuks omal nahal kogetu, et mõned asjad on liiga head reaalsuseks :) A vbl polnud siis aeg ja mina asjade käiguks valmis.

    VastaKustuta
  6. Arvan, et mulle väga hästi sobiks "vabaheegelduse vabastav mõju". Saaks ehk vähendada oma praktilist olemust ja ei mõtleks siis kõiki asju nii detailideni läbi, enne kui neid tegema hakkan. Jään ootama seda kursust :)

    Ning lisaks - Su blogi on super!

    VastaKustuta
  7. Anonüümne03.03.09, 17:27

    Selle soovitahvli tegemine on suur töö, niiet varu aega. Ma tegin enda oma peaaegu 2 nädalat. Hetkel "valisin" omale deprekaperioodi ja peitsisn selle tahvli ära. Sain mehelt kohe tagasisideme, et olgu tagasi pandud - teda pidavat inspireerima. vot kus jutt - minu soovitahvel!? tehku oma.
    soovitan siiski teha - hea kui positiivsed asjad on näha, ma kirjutasin sinna ka hulga sõnu. tegelikult on see ju sümbolitega mängimine.

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...